معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: مسؤلین باید به فکر معیشت و زندگی مردم باشند و فقط گفتار، انقلابی نباشد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 19 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:سردار علی شادمانی در دومین شب از اولین یادواره شهدای آزاده و ۹ شهید آزاده شهرستان‌های لامرد ومهر و یادبود پنج شهید سرافراز محله حسین آباد لامرد سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: باید یاد ونام شهیدان و امام شهیدان را گرامی داشت و کسانی که موجب فراهم آمدن این برنامه بسیار زیبا شده اند نیز تشکر و قدردانی کرد.

او تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در تفسیر خود در مورد شهیدان اینچنین گفته اند که چون شهیدان پاسخ مثبت به دعوت انبیا وبه خصوص به دعوت پیامبرانند نباید شهیدان را مرده پنداشت.

وی افزود: شهدا زنده اند و زندگی شهدا، زندگی الهی و ملکوتی است و شهدا مصون از مرگ هستند و شهید زنده وارد برزخ می‌شود و از برزخ زنده وارد صحرای قیامت می‌شود.

وی گفت: شهدا از خداوند بشارت دریافت می‌کنند که راهیانی به راه این شهدا ادامه بدهند که شهدا منتظرند تا ما به راهشان ادامه دهیم.

او گفت: اگر راه شهیدان را شناختیم، در آن راه قرار خواهیم گرفت تا منحرف نشویم و به اصل خودمان برگردیم.

وی اظهار کرد: بر هر مرد و زن مؤمن لازم است که در صورت دسترسی به قرآن این کتاب خدا را بخواند، کتاب دوم کتاب همرزمان حسین شهید است و حوادث بعد و قبل از کربلا را می‌پردازند و کتابی سومی که راه را مشخص می‌کند کتاب انسان ۲۵۰ ساله است.

وی ادامه داد: در عصر ما کرامت و اندیشه ما همان اندیشه و راهی است که ما در خلق انقلاب از آن انگیزه گرفتیم و راه را پیدا کردیم و وقتی که شر طاغوت راحتی یافتیم به اصل خودمان که قرآن، نبوت، توحید و امامت باشد مراجعه کرده ایم.

سخنران مراسم شهدا ادامه داد: راه را از این طریق پیدا کردیم و به همین دلیل خداوند به جهاد این امت برکت داد و در برابر طوفان‌های مهیب ایستادگی کردند و از هیچ قدرتمندی نهراسیدند.

وی گفت: این راه به ما عزت وبزرگی داد، و ما را تشویق به جهاد کرد و درس ایثار و شهادت وشهامت را به ما یاد داد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید اول با نفس خود مبارزه کنیم.

او تصریح کرد: مسؤلین باید به فکر معیشت و زندگی مردم باشند و تنها گفتار، انقلابی نباشد.

سردار شادمانی در خطاب به آزادگان سرافراز تصریح کرد: در آن دوران سخت، صبوری، شکیبایی ومردانگی شما برگ زرینی بر صفحات پرافتخار انقلاب اسلامی بود و یادونام شما در کنار شهیدان عزیز گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: بر انگیزه‌ها و افتخارات والای آزادگان عزیز باید احترام گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم معنوی به مدت دوشب در زمین خاکی فوتبال محله حسین آ باد از طرف پایگاه مقاومت شهیدخسروی و صدیقه طاهره (س) این محله برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار